Algemene ledenvergadering 2014

Zoals ieder jaar hebben we als vereniging onze algemene ledenvergadering ook dit jaar weer georganiseerd. Onder het genot van een kop koffie of thee, waren er dit jaar 18 belangstellenden.

Doelstellingen

De gebruikelijke onderwerpen zijn behandeld, zoals de financiën en algemene vragen, maar vooral (en misschien wel belangrijker) de sportieve doelstellingen van afgelopen jaar en voor komend jaar! Vergeleken met het seizoen 2013/2014 hebben we er dankzij Sandra Bax een nieuwe groep: de tuimeljudo, een groep van intussen 10 kinderen van 4 tot 6 jaar. Onder andere door deze nieuwe groep is de vereniging het aantal van 70 leden weer gepasseerd!

Naast de judo hebben we verschillende evenementen georganiseerd, zoals zwemmen en pannenkoeken eten, trainingskamp, vriendjeslessen, ouder-kind lessen, clubkampioenschappen en nog veel meer (foto’s). In de vergadering wordt aangeven dat dit voor iedereen als zeer positief wordt ervaren en door de kinderen zeer wordt gewaardeerd.

Afgelopen jaar is er door het bestuur en technische commissie gewerkt aan een plan om de trainers en assistent trainers het dojo-assistent certificaat te laten halen. Dit wordt komend jaar voortgezet. Tevens heeft Sandra aangegeven vanaf september 2015 te willen starten voor de opleiding tot judo leraar.

Vernieuwingen

Naast de nieuwe groep zijn we natuurlijk naar het nieuwe Sportcentrum Helsdingen gegaan. De sporthal bevalt goed en ligt op een goede locatie qua zichtbaarheid. Samen met de nieuwe dojo hebben we de nieuwe huisstijl van Judo Vianen verder ingevoerd. Iedere judoka heeft intussen een pakket gekregen met een tas, sticker, embleem, pen, sleutelhanger, t-shirt en bidon. Speciaal voor de wedstrijd judoka’s zijn er (bruikleen) trainingspakken met het nieuwe Judo Vianen logo.

(Ou)de voorzitter

Zoals eerder dit jaar is gecommuniceerd aan alle leden, gaat Christa Hendriksen ons verlaten als voorzitter van Judo Vianen. We danken haar voor de jaren inzet voor de vereniging en wensen haar veel succes met haar volgende uitdaging!

Tijdens de algemene ledenvergadering is door alle aanwezigen Welmoed Visser-Korevaar gekozen als nieuwe voorzitter. Zij liet hier geen gras over groeien, nam direct de voortzitters hamer ter hand, waarna zij deze algemene ledenvergadering kon sluiten. Wij als vereniging wensen haar veel plezier en succes in het bestuur.

Voorzitter Judo Vianen - Welmoed Visser-Korevaar
Voorzitter Judo Vianen – Welmoed Visser-Korevaar

Ik ben Welmoed Visser-Korevaar, moeder van Roan Visser. Sommigen kennen mij al van de organisatie van de randoritoernooien, voor anderen ben ik een nieuw gezicht. Sinds deze algemene ledenvergadering ben ik voorzitter van Judo Vianen.
Ik neem het stokje over van Christa Hendriksen. Ik heb van afstand de kunst van Christa mogen afkijken, nu zie ik er erg naar uit om het voorzitterschap van haar over te nemen. Mocht u vragen, opmerkingen, ideeën en/of suggesties hebben schroom niet om contact op te nemen met het bestuur. Ik ga samen met u voor deze sportieve uitdaging!

Tot volgend jaar bij de algemene ledenvergadering, en voor nu op naar een sportief seizoen 2014/2015!